Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


obrazek

Obrázek

UML model

Pozn: v obrázku je drobná chyba, druhá metoda třídy Obrazek se má jmenovat kresli, nikoliv void

UML model

Zadání

  1. Zvolte si obrázek, který pomocí primitivních tvarů z modelu vytvoříte, např. auto, dům, strom a pod. (mašinku už ne poté co se odevzdávala v „řádném temínu“ ne).
  2. Vytvořte ve třídě Spouštěcí metodu, která vytvoří obrázek dle daných parametrů (úkol s obrázkem „bez parametrů“ není akceptovatelný)
    • jeden parametr bude určovat velikost obrázku (budou jím např. násobeny výchozí velikosti v obrázku)
    • druhý oparametr bude určovat nějakou proměnnou vlastnost obrázku (např. počet oken v domě, nepřímo ovlivňuje i délku domu)
    • metoda tedy vytvoří instanci Obrázku, vytvoří postupně potřebné tvary, vloží je do obrázku (metodou pridejTvar) a odkaz na Obrázek vrátí jako návratovou hodnotu

Příklad hlavičky metody:

  public Obrazek vytvorDum(double velikost, int pocetOken)

Příklad použití v metodě start třídy Spouštěcí (nakreslí „přes sebe“ dva domy, různě velké s různým počtem oken; místo konstant můžete použít proměnné a „vyptat“ se na jejich hodnoty uživatele pomocí in.readInt a pod.):

  ...
  Obrazek o1 = vytvorDum(200, 2);
  o1.kresli(graph);
 
  Obrazek o2 = vytvorDum(100, 7);
  o2.kresli(graph);
  ...

Bodová dotace

2b

obrazek.txt · Poslední úprava: 2008/04/30 16:36 autor: pavkriz